Vätternrundan satsar på sociala medier


www.facebook.com/vatternrundan

MOTALA ::: PRESSMEDDELANDE:

Vätternrundan gör en satsning på att öka närvaron i social medier och framförallt Facebook. De två befintliga Facebooksidorna har fräschats upp och man har tagit ett nytt grepp för att på ett lättare sätt möta den stadigt växande deltagarskaran. Facebooksidorna fungerar nu mer som en kundtjänst och en förhoppning om flera positiva effekter finns. Bland annat att avlasta den ordinarie kundtjänsten genom att sätta i system att mer generella frågor besvaras i första hand på Facebook.

– En annan aspekt är att vi vill finnas där människorna finns och Facebook är ett sådant ställe. Det är där vi måste vara för att kunna hjälpa dem på deras arena”, säger Jessica Hallros, marknadschef på Vätternrundan.

Man har också startat en internationell Facebooksida, Vätternrundan (International), som har för avsikt att fungera som en webbaserad kundtjänst gentemot de engelskspråkiga deltagarna.

-Här ser vi också ett behov hos våra deltagare”, förklarar Jessica Hallros. ”Det är många utländska cyklister som inte behärskar varken svenska eller engelska särskilt bra, och då är det lättare att skriva ner sina funderingar, snarare än att ringa”.

I framtiden kommer Vätternrundan att lägga mer krut på Twitter och andra sociala medier men exakt vad det innebär får framtiden utvisa.

– Mycket är fortfarande på planeringsstadiet, men vi har många goda idéer”, förklarar Jessica.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *